Pagina's

woensdag 28 januari 2015

De oplossing voor het PST probleem... de clutch


Stel: je gaat een avond uit eten, trekt je favoriete outfit aan, en komt er dan achter dat je enorme handtas net niet lekker matcht bij je zojuist uitgekozen kleding. 
Bovendien heb je eigenlijk maar een paar spullen nodig die avond en heb je geen zin om de hele avond te checken of je tas nog als een trouwe hond aan je voeten ligt. 

Geen nood: voor dit soort situaties is de clutch in het leven geroepen. 
Dit is een klein handtasje waarin Pasjes, Sleutels en Telefoon passen. En wees gerust, er is ook nog plek voor je favoriete lippenstift. 
Ideaal dus voor een avondje uit. Maar ook  prima te gebruiken als Bag-in-bag (want aan 1 tas hebben wij vrouwen niet voldoende) 

Nu kreeg ik laatst een leuke maatwerkbestelling om een clutch te maken. 
Omdat ik wel een mooi stevig exemplaar wil maken, maar nog niet vaak met dik vlieseline had gewerkt, maakte ik een oefen tasje. Het was niet echt mijn dag en dat was ook te zien aan het resultaat. Ik had de klep er verkeerd ingezet en was iets te scheutig geweest met de textiellijm. 
Maar ik vond het tasje qua model wel leuk genoeg om nog een te maken. 
Ik deed een greep in mijn goed gevulde stoffenmand en dit is het resultaat. 




een tasje wat je om je pols heen kan hangen, En waar alles inpast wat je voor een avondje uit of een feest nodig hebt. 

Ik gebruikte als versteviging: vlieseline H250 De stoffen kocht ik op de lapjesmarkt en bij de Ikea. 

Wil je ook graag zo'n tasje? Ze komen binnenkort in mijn shop. Maar je kunt ook een maatwerkverzoek plaatsen. Dan kijken we samen naar je wensen en maak ik graag een tasje in jouw favoriete kleuren. 

Ik maakte er uiteindelijk twee deze week. Wat vind jij mooier. Het tasje met een ronde of hoekige klep? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten