Pagina's

woensdag 5 februari 2014


Knitting on the chair,

Je kent het misschien wel: Van die objecten die je hele leven met je mee lijken te reizen. Bij mij is dat de kuipstoel uit de jaren 70. Toen ik geboren werd in Kampen, was de stoel er al een tijdje. Ik ben ermee opgegroeid, heb er talloze rondjes op gedraaid. Ik heb mij gestoord aan de kraakjes en piepjes, maar ook urenlang met vriendinnen de laatste nieuwtjes over de leukste jongens doorgenomen terwijl ik met mijn benen opgetrokken mij in de stoel wurmde. De stoel reisde mee naar Zeist en later naar Utrecht. En daar staat hij nu nog steeds. Verstopt onder het inmiddels tweede kleed. De -door mijn moeder gemaakte- hoes is ook al versleten en we hebben een paar jaar geleden gekeken naar een mooie bekleding. Maar wat bleek: de meeste stofjes vond ik niet mooi bij de stoel en het was allemaal schreeuwend duur. Dus het kleedje ging er weer overheen. De hoogste tijd om eens flink uit te pakken! Al was het maar uit dankbaarheid voor de jarenlange trouwe dienst...
Gister kreeg ik een idee. Momenteel leen ik een breimachine. Ik brei de ene na de andere lap. het begint inmiddels op een een soort creatieve work-out te lijken. Ik had al wel nagedacht om de stad wat op te fleuren maar waarom niet hier in huis beginnen? En zo ontstond er een begin van een groter project van Juud. De komende weken (of misschien maanden) kunnen jullie op woensdag volgen wat de status is van de stoel. Leun achterover en volg het project van Juud: knitting on the chair. 



De stoel ziet er nu zo uit::(


Geen opmerkingen:

Een reactie posten