Pagina's

woensdag 22 april 2015

Work in Progress..

De brainstorm (zie vorige blog)is wat gaan liggen, en zet zich om in concrete acties. 
Deze week ben ik bezig geweest met het maken van herbruikbare tasjes om je groente en fruit in te stoppen. Ze zijn nog niet helemaal klaar om de Etsy- shop in te gaan maar ik testte vast een tasje uit. 

Eerlijk gezegd was ik wel benieuwd naar de reactie bij de kassa maar mijn fruit en groente werd gewoon gewogen en afgerekend zonder enige opmerking of vreemde blik. 
Het meenemen van eigen zakjes om je groente en fruit in te doen lijkt dus geen probleem. Het weigeren van zakjes geeft nog wel eens scheve gezichten. Deze no plastic-bag-actie blijkt een prima oefening om nee te zeggen:) 

Ik maakte de tasjes van tule. Ik was eerst bang dat het zou gaan scheuren maar dat blijkt heel erg mee te vallen. Het voordeel is dat het lekker licht materiaal is en dat het tasje met  katoen en koord niet meer dan 10 gram weegt. 

Je zou het fruit met tas en al kunnen afspoelen onder de kraan maar dat heb ik nog niet getest. 

Ik gebruikte voor de bovenkant biaisband waar ik aan het koordje door rijg. Helaas is de biais vrij snel op dus ik zocht op internet een manier om het zelf te maken. Verschillende pogingen gingen niet goed. Het knippen vraagt wel wat origami-kennis zo blijkt ;D. Maar uiteindelijk is het gelukt en heb ik een paar rolletjes zelfgemaakte biais liggen. 


Daarvan maakte ik alvast een paar tasjes. Binnenkort zet ik ze in de shop op Etsy

Zou jij ervoor kiezen om een herbruikbaar tasje te gebruiken voor je groente en fruit? En waar moeten de tasjes dan aan voldoen? Please let me know. 
Tot volgende week. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten